Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele patru luni ale acestui an cu 24,5% față de perioada corespunzătoare a anului trecut, la peste 18.000 de unități, România înregistrând cea mai puternică creștere din UE, în timp ce piața europeană s-a contractat cu 7,5%, informează Mediafax.
Înmatriculările de autoturisme noi din UE au scăzut în perioada ianuarie-aprilie cu 7,5%, de la 4,682 milioane la 4,332 milioane de unități, se arată într-un comunicat transmis miercuri de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În luna aprilie, înmatriculările de automobile noi din România au scăzut cu 13,8% față de aceeași lună a lui 2011, de la 4.999 la 4.307 unități, în timp ce piața UE s-a contractat cu 6,9%, la 1,017 milioane înregistrări.
Pe total piață, inclusiv motociclete, autobuze și microbuze, autovehicule pentru transport de marfă, vehicule cu destinație specială și tractoare, înmatriculările de vehicule noi din România au scăzut în aprilie cu 11%, la 6.045 de unități, potrivit datelor prezentate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din Germania, cea mai mare economie europeană, a crescut cu 1,8% în primele patru luni ale anului, la 1,047 milioane unități.
A doua mare piață din zona euro, Franța, a consemnat un declin de 17,5% în aceeași perioadă, la peste 674.000 de înmatriculări. Franța a fost devansată la nivelul UE de Marea Britanie, unde înmatriculările au crescut în perioada analizată cu 1,4%, la aproape 706.000 unități.
În Italia a fost înregistrată o scădere de peste 20%, la circa 537.000 unități.
Grupul german Volkswagen a rămas lider în clasamentul constructorilor, cu 1,031 milioane înmatriculări de autoturisme noi în primele patru luni, în scădere cu 1,5%.
VW este urmat în topul constructorilor de PSA Peugeot Citroen, cu peste 528.000 de unități, în scădere cu 13,6%, Renault (364.000, minus 21,3%), General Motors (355.000, scădere de 12%), Ford (352.000, minus 7,1%), Fiat (286.000, minus 18,2%), BMW (254.000, în stagnare), Daimler (aproape 217.000, în urcare cu 3,3%), respectiv Toyota (187.000, minus 8,5%).
Dacia, parte a grupului Renault, a consemnat în primele patru luni 74.613 înmatriculări de autoturisme noi în UE, în scădere cu 11% față de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut. În luna aprilie, înmatriculările Dacia în UE au coborât cu 4,6%, la 19.358 unități.
Nissan, partenerul de alianță al Renault, a înregistrat în primele patru luni o scădere de 3,8% pe piața UE, la aproape 156.000 înmatriculări de autoturisme noi.